Wednesday, November 25, 2015

Short break: oldie but goodie!


Minicreateurs did it again: a little painting challenge dedicated to oldies! Oldie but goodie... "vieille mais bonnasse" for the french-speaking. This time I'm decided to enter the challenge for the fun of it. I was able to find this nice ork runtherd from 1990, hoping I can get something good out of it. The only modernization I've allowed myself is a more recent gun (an ork bolter from GorkaMorka bitz) that is still compatible in terms of style. I couldn't use the old bolter that looks a bit ridiculous today (and not very well defined in terms of details).

I'll start working on it when I'm done with the back face of the truck. That will be a nice little challenge for me to get my brush back on such a small detailed mini!

2 comments:

  1. Mais c'est pas un korsair!
    J'hésitais pas mal sur un de ces fouettards aussi mais j'ai préparé un mékano... hum le choix est cornélien :P
    Bon choix de flingue sinon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah tiens, j'avais toujours pensé que les "Freebooterz" désignaient, en gros, les orks à l'époque. Maintenant que tu le dis, la nuance semble en effet plus évidente. ^^

      A voir la pièce sous-couchée, je retrouve ce qui m'avait fait adhérer aux figouzes quand je les avais découvertes à l'époque, avec cette sculpture ronde là où il faut et beaucoup plus "organique" que le parti-pris esthétique de GW ces dernières années. Du coup, ça sera difficile de ne pas avoir envie d'en repeindre d'autres (pour autant que celui-ci se passe bien ^^ ).

      Delete